ZACZYNAMY XXV EDYCJĘ WTOOPY!
Życzymy Wam cudownych wrażeń, oby ten czas był przepełniony serdecznością i życzliwością, obyście napotkali wspaniałych ludzi, obyście garściami czerpali z tych chwil!
STATYSTYKI WTOOPowe – jak zawsze!
- 3240 minut warsztatów
- 1943 kilometry przejechały zespoły, żeby dotrzeć na WTOOPĘ
- 1871 lat mają wszyscy uczestnicy
- 365 minut spektakli
- 108 zaangażowanych osób
- 79 nowych uczestników
- 73 różne imiona
- 70 lat ma najstarszy uczestnik
- 67 uczestników warsztatów
- 22,81 lat wynosi średnia wieku uczestnika
- 19,04 lat średnia wieku uczestnika warsztatów
- 14 lat ma najmłodszy uczestnik
- 11 wegetarian
- 9 zespołów teatralnych
- 8 nowych imion
- 8 spektakli
- 8 placówek
- 7 ośrodków
- 6 prowadzących warsztaty
- 6 warsztatów teatralnych
- 5 województw
- 5 Amelii
- 4 Jakubów
- 1 gość specjalny
- 1 cel przyświeca nam wszystkim
Gościem Specjalnym tegorocznej suwalskiej edycji WTOOPY będzie PAMELA LEOŃCZYK, która tak mówi o sobie:
„Jestem reżyserką, autorką instalacji artystycznych, pedagożką teatru oraz koordynatorką dostępności. Studiowałam reżyserię teatralną na Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, jestem także absolwentką wiedzy o teatrze oraz performatyki przedstawień na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i członkinią Zarządu Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych. Współpracuję ze Stowarzyszeniem Pedagogów Teatru oraz z Fundacją Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych. Jestem stypendystką Laboratorium Nowego Teatru organizowanego przez Teatr Nowy Proxima w Krakowie, laureatką programu „New Stage” organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza oraz międzynarodowego konkursu na realizację instalacji artystycznej Animatus”.
Będzie mocno teatralnie i żadne Wasze pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi!
Gość Specjalny WTOOPY: Pamela Leończyk, czwartek, 30 stycznia, godz. 18.00
W niedzielę zachęcamy Was bardzo mocno do wzięcia udziału w wycieczce do wyjątkowego Muzeum im. Marii Konopnickiej. Obiecujemy, że nikt z Was nie będzie zawiedziony – wręcz przeciwnie! To muzeum tętni życiem i zaskakuje!
Muzeum im. Marii Konopnickiej, niedziela, 2 lutego, godz. 10.15
Do rozpoczęcia XXV Ogólnopolskich Spotkań Teatralnych WTOOPA – Suwałki 2025 pozostały już tylko 24 godziny!
PRZYPOMINAMY, żeby nie zapomnieć zabrać wygodnych ubrań na wszystkie warsztaty!
TEATR FORM CZARNO-BIAŁYCH „PLAMA” (SUWAŁKI)
Teatr Form Czarno-Białych „Plama” istnieje od 1995 r. W ciągu tego czasu przez zespół przewinęły się setki młodych ludzi. Jedni byli w nim bardzo, bardzo długo, inni krótką chwilkę. Dla niektórych teatr był tylko przelotną przygodą, dla niektórych stał się życiową pasją – zostali zawodowymi aktorami, reżyserami, animatorami kultury. Jednak celem zajęć nie jest przygotowanie członków zespołu do egzaminu do szkoły teatralnej, tylko wychowanie aktywnego, kreatywnego człowieka, który mając poczucie wspólnoty, czuje się potrzebny i spełniony artystycznie. Przez wszystkie te lata przeszliśmy długą drogę: od wystawiania tekstów dramatycznych na scenie, przez teatralną współpracę z zespołami muzycznymi, do happeningów z elementami kuglarstwa, performance’ów, akcji ulicznych, teatru ognia, kreacji zbiorowych czy spektakli w międzynarodowym składzie. Eksperymentując z nowymi formami ekspresji, nigdy nie rezygnowaliśmy z dobrze już znanych. Często realizując działania plenerowe, jednocześnie pracujemy nad spektaklami granymi na scenie.
Spektakl „Showtime” jest twórczą i refleksyjną pracą grupy wokół tekstu dramaturgicznego „Kto? Co? Czasownik” Tomasza Daszczuka, uzupełnionego o teksty własne. Osiemnastka – magiczna cezura dzieląca dzieciństwo od dorosłości i drzwi do nieograniczonych możliwości, za którymi stoi…? Spektakl jest swego rodzaju kolażem, składającym się na opowieść o postrzeganiu współczesności i codzienności przez młodych ludzi. Przez swoje doświadczanie upływającego czasu krytycznie i ironicznie przyglądają się niespójnemu światu. Mówią o swoim lęku przed przyszłością, relacjach rówieśniczych i rodzinnych, doświadczeniu mediów społecznościowych, emocjach, w których dominuje brak pewności. Spektakl jest zrealizowany w dwóch przenikających i uzupełniających się planach – realnym (impreza urodzinowa) i metafizycznym, bo przecież CZAS jest głównym bohaterem.
„Showtime”, czwartek, 30 stycznia, godz. 17.00
SARA KOLANKOWSKA – nie dramatyzuj!
Jestem Sara, ukończyłam pierwszy stopień produkcji filmowej. Oglądam dużo filmów i lubię też o nich rozmawiać. Lubię zajmować się emocjami i psychologią postaci, dlatego też na moich warsztatach postaram się z Wami tym podzielić.
Warsztaty nauczą nas pracy z emocjami i wspomnieniami, umożliwią nam głębsze zrozumienie siebie i swoich reakcji w różnych sytuacjach. Pomogą również w rozwoju wyobraźni, umiejętności pracy w grupie i wykorzystywaniu ciała do wyrażania emocji na scenie.
Pragniemy podziękować stałemu sponsorowi WTOOPY za cudowne T-shirty firmie Serimax!
TEATR „HYBRYDOWY” (SUWAŁKI)
Teatr „Hybrydowy” to ekipa suwalskich zapaleńców, którym tworzenie teatru po godzinach daje radość i spełnienie. Zespół działa od 2013 r. przy Suwalskim Ośrodku Kultury i tworzą go dorośli amatorzy teatru. Powrócili do Suwałk i tu grają wieczorami z potrzeby ducha i ciała, na zaczynie własnej wrażliwości, absurdalnych nierzadko tekstów i doświadczenia reżyserskiego Mirosławy Krymskiej. Hybrydowy jest nie tylko skład – od mechanika samochodowego po konserwatorkę sztuki – ale i kreacje. Droga, w którą zabierają widza, jest w każdym spektaklu inna i – jak życie – pokręcona. Zawsze jednak szczera i bez lukru. Bywa też przełomowa.
Teatr „Hybrydowy” ma zaszczyt przedstawić, a nawet wystawić „Zieloną Gęś” Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego. Teatrzyk „Zielona Gęś” był to cykl małych scenek dramatycznych, które na przełomie lat 50. drukował „Przekrój”. Dziś ten Najmniejszy Teatrzyk Świata stał się niemal klasyką, ale wciąż nie przestaje bawić i kpić z naszego życia. Minidramaty „Zielonej Gęsi”, pełne absurdalnego humoru, najczystszej liryki i swojskiego nadrealizmu, warte są przypomnienia. W programie znajdą się także piosenki.
„Wszystko się chwieje według Mistrza Ildefonsa”, czwartek, 30 stycznia, godz. 19.00
MIHAIL NIKOLOV – warsztaty choreograficzne
Pedagog, tancerz, choreograf i reżyser z ponad 35-letnim doświadczeniem. Absolwent bułgarskiej wyższej szkoły baletowej. Szkolił się również w tańcu współczesnym, modern i jazz w Hamburgu pod opieką pedagogów i choreografów ze Stanów Zjednoczonych. Jako tancerz i choreograf pracował w wielu krajach Europy, Azji i Afryki. Jest autorem wielu spektakli, m.in. w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Republice Południowej Afryki, Holandii, Anglii, Bułgarii i Singapurze. Jest autorem choreografii do autorskich produkcji Suwalskiego Ośrodka Kultury: „Żar Bułgarii”, spektaklu jubileuszowego „Światła Broadwayu – Podróż do marzeń”, spektaklu „Krajobraz z Tobiaszem” Teatru Efemerycznego. Laureat m.in. wyróżnienia prezydenta Singapuru za wkład we współpracę kulturalną między Europą i Azją oraz nagrody Miasta Suwałki w dziedzinie kultury za szczególne osiągnięcia w zakresie edukacji tanecznej dzieci i młodzieży oraz promocję młodych artystów na międzynarodowych festiwalach tanecznych.
TEATR „DEEL” (ŁÓDŹ)
Teatr „DeeL” powstał w łódzkim Domu Literatury w 2019 roku. Mottem jego działalności jest zdanie z „Tanga” Sławomira Mrożka: „Jeżeli sami nie nadamy rzeczom jakiegoś charakteru, utoniemy w tej nijakości”. Nazwa zespołu dobrze oddaje ducha jego działań i poszukiwań teatralnych. Jest wieloznaczna, niejednoznaczna i nieokreślona. W zależności od potrzeb może ulegać modyfikacjom i twórczym zniekształceniom, wnoszącym do jej brzmienia nową jakość. Tak też jest z potencjałem twórczym zespołu Teatru „DeeL”. Jest to teatr literacki. Opiera swoje poszukiwania artystyczne o ciekawe, często nieoczywiste teksty dramaturgiczne. W pracy warsztatowej główny nacisk kładzie natomiast na proces kreowania postaci przez aktora i wpisanie tejże postaci we wspólnie tworzone dzieło sceniczne. Podstawą rozwoju zespołu aktorskiego jest postawienie na pierwszym miejscu rozwoju osobistego aktora, następnie integracja grupy i budowanie zespołowego zaufania oraz współpracy – zarówno na scenie, jak i poza nią. Efekt w postaci spektaklu jest satysfakcjonującym, choć niekoniecznym dopełnieniem tego procesu.
„Pieprzyć tę wojnę” to sztuka na podstawie dramatu „Puste miasto” Dejana Dukovskiego w tłumaczeniu Doroty Jovanki Ćirlić. Frontowe miasto, zupełnie opustoszałe. Na ulicach jedynie desperaci, dezerterzy z obu wrogich armii. Gdy jeden z nich obezwładnia drugiego, okazuje się, że to… rodzony brat. Co więcej, wymiana informacji „ogólnowojskowych” daje im świadomość, że na ostateczne rozrachunki ze swoimi wspomnieniami, problemami i rodzinno-romantycznymi aferami mają czas do świtu. Wybija północ… „Pieprzyć tę wojnę” jest obrazem groteskowym, lecz momentami do głębi przejmującym w swojej egzystencjalnej bezwzględności. W naszej historii i współczesności możemy również odnaleźć dowody, jak bardzo aktualny jest to utwór. Spektakl pozostawia wrażliwości widza ocenę, czy – i kiedy – bracia byli z sobą szczerzy… i czy nadzieja umiera ostatnia.
„Pieprzyć tę wojnę”, piątek, 31 stycznia, godz. 17.30
JOANNA ŁUPINOWICZ – analiza i interpretacja tekstu
Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. A. Zelwerowicza w Warszawie: wydziały aktorski i reżyserii teatru lalek. Przez 12 sezonów pracowała jako reżyser i aktorka w teatrach lalkowych w Polsce. Od 1997 r. jest instruktorem teatralnym Suwalskiego Ośrodka Kultury. Prowadzone przez nią grupy młodzieżowe zdobywały laury w przeglądach i festiwalach teatralnych w kraju i za granicą. Spod jej ręki wyszło wielu absolwentów szkół teatralnych i filmowych, pracujących obecnie w teatrach polskich i angielskich. Szczególnie ceni sobie pracę indywidualną z osobami zainteresowanymi teatrem jako sposobem na życie lub wiążącymi swoją przyszłość zawodową z tym rodzajem sztuki.
TEATR „FACE TO FACE” (ZDUŃSKA WOLA)
Teatr „Face To Face” działa od blisko dwudziestu lat w Powiatowym Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli, skupiając młodzież ze szkół ponadpodstawowych. Każdego roku grupa bierze udział w ogólnopolskich festiwalach i przeglądach teatralnych, zdobywając różne nagrody zespołowe i indywidualne, ale przede wszystkim rozwijając aktorskie umiejętności w trakcie rozmaitych warsztatów teatralnych. Młodzież dzieli się swoją pasją, energią i empatią nie tylko na scenie. Po prostu kochamy to, co robimy!
Zespół nie zaprezentuje tym razem spektaklu.
KAMIL ŻEBROWSKI – warsztaty aktorskie
Od 10 lat związany z WTOOPĄ. IV rok AST Kraków. Tańczę hip-hop. Uczę się ekonomii w autorskiej grze RPG mojego przyjaciela, bo jestem nerdem i lubię grać w RPG, gdzie opowiada się wspólnie historyjki i rzuca kośćmi.
WTOOPA? Lubię. Michał? Też lubię.
Chciałbym się z Wami podzielić odrobiną szaleństwa i głupoty oraz poruszyć parę kwestii, które wydają mi się być fundamentalne w budowaniu siebie nie tylko na scenie, ale też poza nią. „Partytura” Schaeffera posłuży nam jako baza wyjściowa, a dalej zobaczymy, co się wydarzy. Do zobaczenia!
MICHAŁ STACHOWSKI
Nieprawdopodobne, a jednak! Na tej edycji pomysłodawca WTOOPY, Michał, znowu nie poprowadzi warsztatów z emisji głosu! Spodobała mu się możliwość w pełni uczestniczenia we wszystkich WTOOPowych wydarzeniach. Ale i tak pozostaje JEDYNĄ osobą, która była na wszystkich bez wyjątku edycjach WTOOPY.
Urodzony w 1974 roku w Krakowie. Studiował śpiew operowy na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie oraz w Mozarteum w Salzburgu. Następnie ukończył archeologię śródziemnomorską na Uniwersytecie Jagiellońskim. Zawodowo zajmuje się od wielu lat książkami, a i sam coś od czasu do czasu napisze. Z teatrem związany od 1989 roku. Jeden z Ojców Założycieli WTOOPY. Ma lekkiego zajoba na punkcie ładnych głosów. Zawsze możecie się do niego zwrócić z każdą sprawą, bo mimo siwiejącej brody, to chyba jak mało kto potrafi rozmawiać z młodzieżą.
Jeśli chcecie porozmawiać o emisji głosu, macie jakieś pytania dotyczące wad wymowy, chcielibyście się czegoś dowiedzieć na temat głosu – po prostu go spytajcie!
GRUPA TEATRALNA „STAN KRYTYCZNY” (KRAKÓW)
Grupa Teatralna „Stan Krytyczny” to interdyscyplinarna grupa młodych twórców, działająca przy Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie pod opieką artystyczną Piotra „Jaszczura” Śnieguły. „Stan Krytyczny” to synkretyczny twór przemieszczający się pomiędzy teatrem, muzyką a nowymi mediami. „Stan Krytyczny” to przede wszystkim ekipa przyjaciół, która nie boi się artystycznych poszukiwań.
Kto ustala zasadę, że psy nie idą do nieba? Czy szukanie odpowiedzi na największe pytania jest grzechem? Katechetka straszyła piekłem, może nie będzie w nim aż tak źle, jeśli trafimy tam razem, prawda? Zazdrościmy artystom z ubiegłych epok. Serio, pożera nas to trochę. Spędzali sobie dnie nad dopieszczaniem spojrzenia Maryi, a to, żeby Jezusowi tu na tym osiołku wygodnie było, a tam na drugim planie to niech sobie ten święty cierpi trochę mocniej. Muzyczkę do pracy też mieli klimatyczną, niezłe te chorały gregoriańskie. Teraz na rynku pracy kryzys. Bóg, nie dość, że nie wypłaca wynagrodzenia, to nawet na maile nie odpowiada. Podobno warto bywać wyszczekanym. Zwłaszcza w sytuacjach, w których ktoś z góry próbuje nam wmówić, że nasze życie zależne jest od jakiegoś absolutu, który patrzy na nas z góry i decyduje, kto zasługuje na potępienie, a kto nie. Komu należy się szacunek, a kto jest zwykłym kundlem? Poczekajmy, aż głowy Kościoła ustalą, co jest dobre, a co złe. To będzie taki spacer z psem. No właśnie. To my wyprowadzamy psa, czy to pies nas wyprowadza?
„Psalmy”, sobota, 1 lutego, godz. 18.10
Pragniemy bardzo serdecznie podziękować sponsorowi tegorocznej suwalskiej edycji WTOOPY:
Restauracji KALINKA – smaki Suwalszczyzny.
TEATR „FUNDAMENTUM” (ZDUŃSKA WOLA)
Grupa działa przy Zespole Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli. Nazwa grupy wzięła się od szkolnej piwnicy, w której odbywają się próby (łac. fundamentum). Szkolny teatr działa od kilkunastu lat i dla wielu osób stanowi swego rodzaju sposób na życie. Wchodząc na scenę, za każdym razem młodzi pasjonaci teatru odkrywają coś nowego.
„Niesamowici bracia Limbourg” to historia trzech średniowiecznych iluminatorów, działających na dworze francuskiego księcia Jeana de Berry. Akcja sztuki skacze po epokach, od średniowiecza do współczesności. Nadaje to jej specyficzny groteskowy wydźwięk, przepełniając absurdalnym humorem egzystencję bohaterów, kaprysy mecenatu, filozoficzną wolność w zmaganiu się z nieuchronnością śmierci. Czy jednak współczesne obrazy kulturowe nie sięgają głębiej? Do archetypu, do prawzoru, do korzeni, o których… cóż… Pamiętamy?
„Niesamowici bracia Limbourg”, piątek, 31 stycznia, godz. 16.00
ANNA GAJDZIŃSKA – impro
Pedagog, instruktorka teatralna, twórczyni i reżyser spektakli. Prowadzi szkolenia i warsztaty związane z rozwijaniem kompetencji miękkich. Od lat związana z amatorskimi grupami teatralnymi. Zdobywczyni nagrody najlepszej aktorki na VII Ogólnopolskim Festiwalu Sztuk Komediowych Teatrów Amatorskich DECHA. Uhonorowana nagrodą Burmistrza Miasta Augustowa za wybitne osiągnięcia o wysokim znaczeniu artystycznym oraz w uznaniu zasług w upowszechnianiu kultury i sztuki. Instruktor ds. animacji i edukacji w zakresie teatru oraz główny instruktor pracowni teatralnej Teatru „Pod Aniołem” Suwalskiego Ośrodka Kultury, gdzie pracuje warsztatowo z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi.
TEATR „LICHO” (BIAŁYSTOK)
Teatr „Licho” tworzą pełni energii i pasji do sceny ludzie. Grupa działa przy Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku od 2021 r. pod czujnym okiem Magdaleny Kiszko-Dojlidko. Zespół zdobył wiele nagród na różnych festiwalach, m.in. I miejsce i nagrodę specjalną za „stworzenie prawdziwej magii na scenie” na Wojewódzkim Przeglądzie Amatorskiej Twórczości Teatralnej PIKtoGRAmy czy III miejsce na Podlaskich Spotkaniach Teatralnych „Zwierciadła”.
„Zapewne nie przyszło wam pamiętać czasów dawnych, kiedy to po ziemiach nam drogich człek z demonem ramię w ramię chadzał pod bogów słowiańskim okiem uważnym. Powiedzieć też trudno, co zdarzyć się musiało, by pamięć o wierze przodków odebrana wam była. Ale wiedzieć wam trza, że w żyłach naszych i waszych krew słowiańska płynie!”. „Karczma” to autorska teatralna wypowiedź twórców Teatru „Licho”, inspirowana wierzeniami słowiańskimi. Spektakl przedstawia historię kilku wędrowców, którzy w czasach słowiańskich przez zbieg okoliczności trafili do jednej karczmy i postanowili podzielić się opowieściami ze swojego życia. Spektakl jest przepełniony magią dawnych wierzeń. Pojawia się w nim taniec, teatr przedmiotu, a niezwykłe historie przenoszą widza do dawnych, pięknych czasów naszych przodków.
„Karczma”, sobota, 1 lutego, godz. 16.00
ANNA SZAFRANOWSKA – biały śpiew
Pochodząca z Sejn śpiewaczka, pedagog, animator kultury, instruktor teatralny, instruktor śpiewu tradycyjnego. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach. Studia podyplomowe w dziedzinie Sztuka. W latach 1994-1998 związana była z Ośrodkiem Pogranicze Sztuk, Kultur, Narodów w Sejnach. W latach 1998-1999 współpracowała z Fundacją „Galeria na prowincji” w Lublinie. W latach 1998-2003 współpracowała z lubelską Fundacją „Muzyka Kresów”, gdzie brała udział w nagraniach płyt. Uczestniczyła wielokrotnie w Letniej Międzynarodowej Szkole Muzyki Tradycyjnej, organizowanej przez Fundację „Muzyka Kresów”. Pomysłodawczyni i realizatorka projektu „Na styku kultur” w Suwałkach, w ramach którego odbyły się warsztaty tradycyjnych pieśni polskich, litewskich, romskich i strowierskich. Od ponad 20 lat zajmuje się działalnością warsztatową, wykorzystując swój autorski program zajęć, oraz działalnością koncertową poświęconą polskim pieśniom tradycyjnym Suwalszczyzny, mniejszości narodowych na Suwalszczyźnie oraz pieśniom ukraińskim, rosyjskim, romskim i bułgarskim. Jest autorką projektów edukacyjnych i artystycznych, dedykowanych przekazywaniu, rekonstrukcji i popularyzacji polskiej muzyki tradycyjnej. Uczyła się u najstarszych śpiewaczek Suwalszczyzny. Uczestniczyła również w wyprawach etnomuzykologicznych na Białoruś.
TEATR „UŻYTECZNY” (EŁK)
Teatr „Użyteczny” działa w ramach zajęć Teatr-Impro przy Ełckim Centrum Kultury i zaprasza wszystkich WTOOPowiczów na spektakl pt. „To(nie)Fikcja”.
Spektakl jest otwartą, niedomkniętą formą sceniczną, próbą zmierzenia się z presją czasu i przestrzenią pełną wewnętrznych obaw – czy jest to możliwe? Otwarciem na bycie niedoskonałym i idealnym. Otwarciem na bycie takim, jakim uda się być, lub takim, jakim w tej chwili być może. Jest próbą podjęcia ryzyka. Próbą akceptacji procesu tworzenia. Scenariusz powstał na bazie własnych przemyśleń i refleksji, które zostały zmiksowane z klasykami lektur szkolnych: „Makbetem”, „Balladyną”, „Małym Księciem” czy „Zemstą”. Wyszedł z tego podwórkowy kolaż, miks, a może nawet strzępek, namiastka dzisiejszej podwórkowej nieistniejącej często rzeczywistości. Spektakl „To(nie)Fikcja” otrzymał nagrodę podczas Przeglądu Teatrów Amatorskich PTAKK w 2024 r. za predyspozycje aktorskie zespołu.
„To(nie)Fikcja”, piątek, 31 stycznia, godz. 19.30
„TEATR SŁOWA” (BIAŁA PODLASKA)
„Teatr Słowa” działa od dwudziestu dwóch lat przy Bialskim Centrum Kultury im. Bogusława Kaczyńskiego w Białej Podlaskiej. Jest teatrem wielopokoleniowym, skupia 15 uczestników, od 5 do 80 lat, ale większość stanowią seniorzy. W ostatnich latach teatr prezentuje spektakle bialskiego poety i prozaika – Jacka Daniluka. Często są to spektakle o magnackim rodzie Radziwiłłów, który przez ponad dwa wieki był właścicielem Białej Książęcej, obecnie Białej Podlaskiej. Reżyserem „Teatru Słowa” od sześciu lat jest Danuta Szaniawska. W 2024 r. teatr zajął pierwsze miejsce na 21. Ogólnopolskim Przeglądzie Artystycznego Ruchu Seniorów „ARS” 20024 we Włocławku.
Spektakl „Panie Kochanku” nawiązuje do postaci Michała Karola Radziwiłła, jednego z magnatów – właścicieli dawnej Białej Książęcej. Michał Karol Radziwiłł to jedna z barwniejszych postaci tego rodu, który słynął z licznych, dziwnych opowieści o sobie. Pseudonim „Panie Kochanku” uzyskał, ponieważ często w swoich wypowiedziach używał tego zwrotu. „Teatr Słowa” przedstawi fragment spektaklu „Panie Kochanku”.
„Panie Kochanku”, sobota, 1 lutego, godz. 17.00
Bardzo nas cieszy, że wspólnie z Suwalskim Ośrodkiem Kultury po raz drugi organizujemy dla Was WTOOPĘ w Suwałkach. Śledźcie nas na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz na naszych stronach internetowych!
Czas pędzi nieubłaganie! Tym razem wyjątkowo zafundujemy Wam przyspieszone odliczanie! Zostało 10 dni! W ich trakcie poznacie wszystkie zespoły oraz instruktorów. Pamiętajcie, że WTOOPA jest nie tylko dla Was, ale że to Wy ją tworzycie!
Pierwsza WTOOPA w 2025 roku – jubileuszowa, bo dwudziesta piąta – powraca do Suwałk!