W XXVI Ogólnopolskich Spotkaniach Teatralnych „WTOOPA” – Zduńska Wola 2025 weźmie udział dwanaście zespołów teatralnych, reprezentujących sześć województw. W trakcie Spotkań Teatralnych zaprezentowanych zostanie dziesięć spektakli.
Teatr „Nieoetykietkowani”
Anna Mleczko
Podziemne korytarze
reż. Małgorzata Baryła
Teatr „Nieoetykietkowani” – licealno-studencka, najstarsza, jedna z trzech grup artystycznych prowadzonych przez Małgorzatę Baryłę w ramach zajęć w Ognisku Pracy Pozaszkolnej nr 3 z Zabrzu. Od kilkunastu lat realizujemy cyklicznie premiery, warsztaty i festiwale, dzięki którym aktywizujemy młodzież z Zabrza i okolic. Chętnie wspieramy lokalne inicjatywy twórcze, przygotowując happeningi, organizując warsztaty dla dzieci i młodzieży oraz trasy ze spektaklami. Jesteśmy uczestnikami i finalistami kilkudziesięciu ogólnopolskich festiwali. W swojej pracy artystycznej stawiamy na rozwój. Grupa wraz z reżyserem jest zgodna, że najciekawszym, ale i najtrudniejszym etapem jest praca twórcza nad spektaklem. Bardzo często nasze poszukiwania wspierane są warsztatami ze studentami i absolwentami AST, w których chętnie uczestniczymy. To w trakcie pracy nad nowym spektaklem rozwijamy naszą kreatywność i wachlarz możliwości. Wyjazdy na festiwale i konkursy traktujemy jako dawkę inspiracji i zastrzyk energii, a samo zaproszenie jest dla nas nagrodą za ciężką pracę. Jesteśmy – jak sama nazwa wskazuje, Nieoetykietkowani – czyli niepozwalający się zamknąć w jakiekolwiek szufladki, eksperymentujący z alternatywnymi sztukami scenicznymi, poszukujący odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Staramy się, aby każda kolejna premiera była realizowana w odmiennym stylu, dając upust na scenie naszej nieposkromionej młodzieńczej kreatywności.
Spektakl o młodzieńczych marzeniach, pragnieniach, próbach realizacji kariery przez różne castingi do programów muzycznych, telewizyjnych programów, konkursów czy przedstawień show-biznesowych. Spektakl pełen energii, pięknej choreografii i zaskakujących rozwiązań plastycznych. Muzyka, słowo, światła i marzenia tworzą magię, a publiczność śpiewa z nami 🙂 Znane piosenki z musicalu, którym się inspirowaliśmy, z uwspółcześnionym groteskowym librettem autorstwa Anny Mleczko, poruszają ciągle te same marzenia młodych ludzi i choć rzeczywistość wokół się zmienia, plany pozostają i czekają na realizację. Choreografię w spektaklu zbudował Oliwer Cieślak, a za przygotowanie muzyczne odpowiada Magdalena Baron – dorośli już Nieoetykietkowani. I to jest fantastyczne, że możemy na siebie liczyć, że się rozwijamy i dzielimy swoją wiedzą w projektach kolejnych ekip Nieoetykietkowanych.
Teatr „Nieoetykietkowani”: Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 3, ul. Zamoyskiego 2, 41-800 Zabrze
Prowadząca zajęcia: Małgorzata Baryła
Zespół: Małgorzata Botor, Maja Ciekańska, Zofia Hojszyk, Wiktoria Józefowicz, Kalina Jóźwiak, Franciszek Kisielewski, Agata Lisowska, Amelia Molęda, Maria Mołdawczuk, Maja Możdżeń, Daria Mrozińska, Kinga Pieńkowska, Miłosz Podraza, Szymon Siemiątkowski, Lena Szot, Agata Zniewierowska, Aleksandra Zniewierowska, Martyna Żak
Teatr „Użyteczny”
Kinga Kasprzak
Z dna szuflady
reż. Kinga Kasprzak, Róża Topolska
Teatr „Użyteczny” działa w ramach zajęć Teatr-Impro przy Ełckim Centrum Kultury. Jesteśmy grupą osób, która ma potrzebę mówić o rzeczach dla nas ważnych, które mogą i często są dla kogoś użyteczne, a czasem nawet niezbędne.
Nasz nowy spektakl to swego rodzaju eksperymentalna próba ukazania naszych teatralnych pomysłów. Historia czterech osób, które na głos wyjawiają swoje najskrytsze myśli i pragnienia w gabinecie osobliwego szkolnego psychologa.
Teatr „Użyteczny”: Ełckie Centrum Kultury, ul. Wojska Polskiego 47, 19-300 Ełk
Prowadzący zajęcia: Wiktor Malinowski
Zespół: Milena Bućko, Jeff Budnicki, Gabriela Kalinowska, Kinga Kasprzak, Lena Kryłowicz, Julia Kulik, Łucja Lechowska, Joanna Lewandowska, Wiktoria Lutrzykowska, Amelia Malinowska, Łukasz Sobolewski, Kalina Szafranowska, Róża Topolska, Karina Wojsiat, Michał Zajączkowski
Teatr „Face To Face”
Teatr „Face To Face” działa od blisko dwudziestu lat w Powiatowym Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli, skupiając młodzież ze szkół ponadpodstawowych. Każdego roku grupa bierze udział w ogólnopolskich festiwalach i przeglądach teatralnych, zdobywając różne nagrody zespołowe i indywidualne, ale przede wszystkim rozwijając aktorskie umiejętności w trakcie rozmaitych warsztatów teatralnych. Młodzież dzieli się swoją pasją, energią i empatią nie tylko na scenie. Po prostu kochamy to, co robimy!
Teatr „Face To Face”: Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji, ul. Kilińskiego 17, 98-200 Zduńska Wola
Prowadzący zajęcia: Zbigniew Rudecki
Zespół: Marta Chrabelska, Antoni Domagała, Jakub Janas, Gabriela Lisiecka, Jakub Nieborak, Ewa Radziewicz, Leon Sadowski, Michał Szafrański, Wiktoria Taczała, Mateusz Woźnicki
Teatr „Panopticum”
Kamron Klitgaard
Terapia
reż. Oskar Rybaczek
Teatr „Panopticum” to teatr działający już 40 lat w siedzibie Młodzieżowego Domu Kultury „Pod Akacją” w Lublinie. Założycielem i głównym prowadzącym jest Mieczysław Wojtas. Grupa zrzesza młodych miłośników teatru z Lublina i okolic.
Spektakl Terapia na motywach dramatu Kamrona Klitgaarda Cheating death opowiada historię śmierci, która przybywa z wizytą do szpitala psychiatrycznego, aby zabrać ze sobą jednego z pacjentów, jednak nie wszystko idzie zgodnie z planem.
Teatr „Panopticum”: Młodzieżowy Dom Kultury „Pod Akacją”, ul. Grodzka 11, 20-112 Lublin
Prowadzący zajęcia: Mieczysław Wojtas
Zespół: Rafał Białek, Aleksandra Cyrankiewicz, Magdalena Góźdź, Weronika Kołodziejczyk, Aleksandra Mazurek, Norbert Olejnik, Daniel Wrona
Teatr „Fundamentum”
Grupa działa przy Zespole Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli. Nazwa grupy wzięła się od szkolnej piwnicy, w której odbywają się próby (łac. fundamentum). Szkolny teatr działa od kilkunastu lat i dla wielu osób stanowi swego rodzaju sposób na życie. Wchodząc na scenę, za każdym razem młodzi pasjonaci teatru odkrywają coś nowego.
Teatr „Fundamentum”: Zespół Szkół Elektronicznych, ul. Łaska 61, 98-200 Zduńska Wola
Prowadzący zajęcia: Zbigniew Rudecki
Zespół: Amelia Kosińska, Lea Neumann, Jagoda Pajor, Jan Pokora, Szymon Stefaniak
Grupa Teatralna „Próbownia”
Monika Mąka
Spowiedź nieświęta
reż. Piotr Mąka
Grupa Teatralna „Próbownia” to zespół skupiający młodych ludzi, którzy dzielą wspólną pasję. Grupa powstała w 2011 roku i od tamtej pory działa jako sekcja Chodzieskiego Domu Kultury. Samodzielnie opracowujemy sztuki, interpretujemy gotowe teksty, a wcześniej pisaliśmy także własne scenariusze. Sami reżyserujemy, obmyślamy kostiumy, rekwizyty i charakteryzację. Często sięgamy po groteskę, wyśmiewając absurdy życia. Naszym celem jest promowanie sztuki teatralnej w lokalnym środowisku, co jednocześnie pozwala nam na realizowanie swojej pasji – bycia na scenie.
Spowiedź nieświęta jest autorskim spektaklem, napisanym na początku istnienia „Próbowni”. Kilka osób z jednego świata, ale tak naprawdę z zupełnie innych. Kiedy zamykają się za nimi drzwi ciasnego pomieszczenia (a może ktoś je zamknął?), wtedy chłopski rozum, zabobon i chłodne kalkulacje prześcigają się o znalezienie lepszego wyjścia. Jednak tak naprawdę nikt nic nie robi, a do głosu dochodzą ludzkie uprzedzenia, pogarda i niezrozumienie. Czy bohaterowie będą w stanie wznieść się ponad nie? Czy tajemnicze okoliczności, w których się znaleźli, doprowadzą ich do wspólnego celu… czy raczej do spektakularnej katastrofy?
Teatr „Próbownia”: Chodzieski Dom Kultury, ul. Warsztatów Jazzowych 2, 64-800 Chodzież
Prowadzący zajęcia: Piotr Mąka
Zespół: Jaśmina Bryniarska, Amelia Cięszka, Dawid Górski, Emilia Janiszewska, Jakub Jaworski, Iga Kosicka, Michalina Kozioł, Katarzyna Kubińska, Gabriela Marciniak, Blanka Sworowska, Nina Szacht, Nikodem Szudrowicz, Franciszek Woźniczka
Teatr „DeeL”
Pår Olov Larssen
W kręgu
reż. Adam Wrzesiński
Teatr „DeeL” powstał w łódzkim Domu Literatury w 2019 roku. Mottem jego działalności jest zdanie z Tanga Sławomira Mrożka: „Jeżeli sami nie nadamy rzeczom jakiegoś charakteru, utoniemy w tej nijakości”. Nazwa zespołu dobrze oddaje ducha jego działań i poszukiwań teatralnych. Jest wieloznaczna, niejednoznaczna i nieokreślona. W zależności od potrzeb może ulegać modyfikacjom i twórczym zniekształceniom, wnoszącym do jej brzmienia nową jakość. Tak też jest z potencjałem twórczym zespołu Teatru „DeeL”. Jest to teatr literacki. Opiera swoje poszukiwania artystyczne o ciekawe, często nieoczywiste teksty dramaturgiczne. W pracy warsztatowej główny nacisk kładzie natomiast na proces kreowania postaci przez aktora i wpisanie tejże postaci we wspólnie tworzone dzieło sceniczne. Podstawą rozwoju zespołu aktorskiego jest postawienie na pierwszym miejscu rozwoju osobistego aktora, następnie integracja grupy i budowanie zespołowego zaufania oraz współpracy – zarówno na scenie, jak i poza nią. Efekt w postaci spektaklu jest satysfakcjonującym, choć niekoniecznym dopełnieniem tego procesu.
Anna nie miała łatwego życia. Od najmłodszych lat przytrafiały się jej zdarzenia smutne, bolesne, tajemnicze, które coraz bardziej komplikowały jej myśli oraz relacje ze światem. Traumatyczne fakty z biografii poskutkowały reakcją obronną jej osobowości, która uległa rozszczepieniu. Poszczególne z tych „osób” powstały po to, by chronić Annę, być jej strażnikiem, adwokatem, impresariem lub przebojowym alter ego. Ujawniły się też te fragmenty osobowości, które niosły piętno najbardziej traumatycznych zdarzeń: pięcioletniej dziewczynki, która widziała śmierć własnego ojca, i nastolatki brutalnie wykorzystanej przez konkubenta matki. Funkcjonując fizycznie nadal jako jedna osoba, Anna popadła przez to w kłopoty z prawem. Została oskarżona o kradzież, rozbój, posiadanie niebezpiecznych narzędzi. Była podejrzewana o posiadanie narkotyków. Trafiła zatem do aresztu, a stamtąd – na przesłuchanie. Jej zeznania były na tyle niespójne, że wzbudziły nieufność śledczych. Anna zostaje więc poddana ocenie psychologiczno-psychiatrycznej, którą prowadzi uznany specjalista w tej dziedzinie, dr Brown. Niestety i tym razem do Anny nie uśmiecha się szczęście. Dr Brown jest nie tyle lekarzem, co naukowcem. Czy dr Brown dochowa zasad rzetelności naukowej i etyki lekarskiej? Czy Anna Johnson otrzyma wymagane wsparcie? Jak zakończy się wątek śledztwa w jej sprawie, prowadzonego w konserwatywnym i surowym stanie Teksas? Czy osobowość Anny zdoła się ponownie skleić w jedność? Odpowiedzi szukaj w finale spektaklu, inspirowanego historią Billy’ego Milligana.
Teatr „DeeL”: Dom Literatury w Łodzi, ul. Roosevelta 17, 90-056 Łódź
Prowadzący zajęcia: Adam Wrzesiński
Zespół: Krzysztof Kwaśniewski, Maria Szymczyk
Teatr „W siódmym niebie”
Piotr Paszkiewicz
W cieniu muru
reż. Piotr Paszkiewicz
Zespół „W siódmym niebie” przygotował swoje przedstawienie w ramach kola teatralnego działającego w I Liceum Ogólnokształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli. Zaczął działalność we wrześniu 2023 roku i jest kolejnym zespołem złożonym z uczniów tej szkoły. Grupy teatralne w I LO pracują nad swoimi przedstawieniami i prezentują je w Zduńskiej Woli od 2011 roku.
W cieniu muru to gorzka, choć niepozbawiona humoru i… nadziei na przyszłość, ocena współczesnego świata. Znajdziemy tu refleksję nad czynnikami, które kształtują nas jako jednostki. Przedstawienie porusza problemy wpływu wychowania na życie dzieci oraz trudności w komunikacji między pokoleniami. Przedstawienie zostało przygotowane na IV Konferencję Empatyczna Polska.
Teatr „W siódmym niebie”: I Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego, ul. Dąbrowskiego 6, 98-220 Zduńska Wola
Prowadzący zajęcia: Piotr Paszkiewicz
Zespół: Franciszek Danielewski, Hanna Gawlik, Alicja Jaśniewska, Martyna Kuś, Weronika Mikołajczyk, Julia Postulka, Maja Rutkowska, Gabriela Soboska, Mateusz Tworek
Teatr „Verum”
Królowa Szczurów
reż. Zuzanna Kozina-Błauciak
Teatr „Verum” istnieje od 2018 roku. Ma na swoim koncie autorskie spektakle i nie zamyka się na jedną słuszną formę teatralną. Od dawna „romansuje” z musicalem czy teatrem współczesnym. W jego skład wchodzą zarówno dorośli, jak i młodzież. Twórcy kładą duży nacisk na autorskie produkcje.
Spektakl opowiada o życiu tytułowej Królowej i jej poddanych – Szczurów. W zamku mieszkają zarówno słudzy, jak i cała rodzina królewska. Jakie są między nimi związki? Czy wszystkie są odpowiednie? Kostiumy tworzone w Krotoszyńskim Ośrodku Kultury podkreślają różnice klas społecznych, a tytułowa Królowa dźwiga ciężar szczurzych ogonów, które tak jak problemy królestwa są na nią zrzucane. Warstwa muzyczna pozwala na opowiedzenie historii nie tylko Królowej, ale i innych postaci.
Teatr „Verum”: Krotoszyński Ośrodek Kultury, ul. 56. Pułku Piechoty Wielkopolskiej 18, 63-700 Krotoszyn
Prowadząca zajęcia: Zuzanna Kozina-Błauciak
Zespół: Patrycja Budzińska, Mateusz Ciesielski, Tomasz Domaszewski, Antonina Gryszka, Łucja Jędrzak, Katarzyna Kluba, Oliwia Korzecka, Joanna Kotwicki, Szymon Krakowski, Emilia Krenc, Wiktoria Łukowiak, Karolina Nowak, Zuzanna Nowak, Mateusz Pawlak, Gabriela Pawlik, Wojciech Pierunek, Zofia Pluta, Kacper Rabczewski, Oliwia Ratajczyk, Katarzyna Sobańska, Wiktoria Świerek, Anna Wojtaszek, Jakub Zybała, Wiktoria Zych
Teatr Ruchu i Maski „Maszkaron”
na podstawie Olgi Tokarczuk
Żywot Paschalisa
reż. Marcel Mroczek
Teatr Ruchu i Maski „Maszkaron” – zespół teatralny działający przy Pałacu Młodzieży – Pomorskim Centrum Edukacji w Szczecinie. Jak jego nazwa wskazuje, specjalizuje się w teatrze formy, w którym maska jest integralną częścią aktora, a plastyczne ciało metaforycznym nośnikiem stanów emocjonalnych. Większość członków zespołu pracuje ze sobą od dwóch lat, eksplorując nowe płaszczyzny opowiadania historii nie tylko przez słowa, ale również plastykę ruchu, taniec czy pantomimę.
Żywot Paschalisa powstał na podstawie fragmentów powieści Olgi Tokarczuk Dom dzienny, dom nocny. Przez tytułową postać zagłębiamy się w problem nieodpowiedniości ciała do duszy jego właściciela. Johann, nazwany w zakonie Paschalisem, od małego czuł, że coś jest z nim nie tak – że jego gesty nie są takie, jakimi chciałby się posługiwać, że jego fizyczność jest mu obca i niemiła i że najlepiej gdyby był jedną z postaci uwielbianych przez niego obrazów, przedstawiających święte i pobożne kobiety. Jednak jak przeobrazić się, żyjąc w męskim klasztorze, w którym jeden z zakonników pożąda jego cielesności? Do kogo się modlić, prosząc o metamorfozę czy wręcz cud?
Teatr Ruchu i Maski „Maszkaron”: Pałac Młodzieży Pomorskie Centrum Edukacji, al. Piastów 7, 70-327 Szczecin
Prowadzący zajęcia: Marcel Mroczek
Zespół: Piotr Borkowski, Aleksandra Gwóźdź, Dominik Hryczyński, Kamila Jamioł, Martyna Kowalska, Michalina Krakowiak, Paweł Pietrzykowski, Martyna Rembarz, Lija Roczniak, Hanna Uscka
Teatr „Po godzinach”
Joël Pommerat
Zjednoczenie dwóch Korei
reż. Zbigniew Rudecki
Praca zawodowa nie przekreśla realizacji swoich zainteresowań aktorstwem, potrzebą dzielenia się swoimi zainteresowaniami literackimi, empatią sceniczną i ambitnym podejściem do sztuki. Właśnie takich ludzi, pracujących i wygospodarowujących czas ze swojego życia zawodowego, prywatnego i rodzinnego, zrzesza teatr dorosłych, działający pod mecenatem Miejskiego Domu Kultury w Zduńskiej Woli. Pokazują oni w ten sposób, że pasja teatralna jest do zrealizowania w życiu, pod warunkiem że dobrze podzieli się 24 godziny. Próby często przedłużają się do późnych godzin wieczornych, przynosząc zaskakująco pozytywne rezultaty. „Po godzinach” skupia osoby mieszkające w Zduńskiej Woli o różnych zainteresowaniach, pracujące w różnych zawodach, mające swoje małe i dorosłe rodziny lub osoby, które nie realizują się na płaszczyźnie rodzinnej. Uczestnicy teatru pokazują, że w dorosłym życiu możemy być różni charakterologicznie, zawodowo, ideologicznie, ale wspólny teatralny mianownik powoduje zaangażowanie na scenie i jedną myśl przewodnią.
„Zjednoczenie” nie jest spektaklem politycznym, ani o Korei, ani o innym państwie, tylko o niemożliwości połączenia się dwóch osób. To spektakl o najsilniejszej uzależniającej substancji na świecie, o nałogu, z którym nie udaje się walczyć i nie można się z niego wyleczyć. O pragnieniu, którego nie można ugasić, a które nierzadko prowadzi do obsesji, szaleństwa, utraty poczucia własnej tożsamości. O tym, że tylko miłość nadaje sens i pełnię naszemu istnieniu. I nawet jeśli przynosi jedynie ból i cierpienie, jesteśmy gotowi dla niej żyć i umierać. Przejrzyjmy się wraz z autorem w naszej miłości. Zajrzyjmy w głąb siebie być może po to, by podążając tropem badaczy i fizjologów, odkryć burzę hormonów, fabrykę dopaminy i serotoniny, albo też po to, by odnaleźć piękno i obłęd, przed którym nie ma ucieczki. Dwie Koree – jeden naród, kobieta i mężczyzna – jedno ciało, psychika kobiety i psychika mężczyzny – jedna dusza. Jedna z bohaterek woli żyć w samotności, niż udawać szczęśliwą żonę, a zakochana w przyszłym szwagrze dziewczyna odwodzi siostrę od małżeństwa. Mieszkający obok siebie kobieta i mężczyzna czekają w domach na swoich współmałżonków, a kiedy ci wreszcie wracają, okazuje się, że łączy ich płomienny romans. To tylko kilkoro bohaterów z całego katalogu ludzkich postaci uwikłanych w niełatwe uczucia.
Teatr „Po godzinach”: Miejski Dom Kultury, pl. Wolności 26, 98-220 Zduńska Wola
Prowadzący zajęcia: Zbigniew Rudecki
Zespół: Emilia Gorąca, Marcin Grzesiak, Karol Kulda, Jakub Nieborak, Aneta Niźnikowska, Izabela Piechol, Tomasz Stolecki, Anna Świerczyńska, Martyna Witczak
Teatr „Okazjonalny”
Jerzy Szaniawski
Adwokat i róże
reż. Zbigniew Rudecki
Teatr „Okazjonalny” nie działa przy konkretnym ośrodku czy instytucji. W jego skład wchodzą przedstawiciele samorządu miejskiego i powiatowego, dyrektorzy placówek, ośrodków oraz instytucji z terenu miasta Zduńska Wola i powiatu zduńskowolskiego. Próby odbywają się również w instytucjach podległych samorządowi terytorialnemu w zależności od potrzeby i charakteru przygotowywanego występu. Są to spektakle, zaduszki teatralne, wieczorki poetyckie czy oprawa artystyczna podczas prezentacji tomików wierszy i książek wydawanych przez literatów zduńskowolskiej „Topoli”, czyli Klubu Literackiego. W szeregi zespołu wchodzą miłośnicy teatru i aktorstwa, którzy czują potrzebę zrealizowania swojej pasji na scenie. Czują potencjał, nad którym pracują, aby przedstawić go mieszkańcom naszego zduńskowolskiego regionu. Nazwa – „Okazjonalny” – zapewnia wystawienie dzieła w zależności od potrzeb. I chociaż rotacyjność uczestników jest wpisana w działalność tego teatru, to zawsze spotykają się z aplauzem, uznaniem i pełną salą widzów, dla których to robią. Obecnie, z okazji obchodów 200-lecia nadania praw miejskich Zduńskiej Woli (1825), wystawiana jest sztuka Adwokat i róże Jerzego Szaniawskiego, którego imieniem nazwana jest Miejska Biblioteka Publiczna. Właśnie w ten sposób osoby piastujące wysokie stanowiska w samorządzie miejskim i powiatowym przyłączają się do jubileuszowych obchodów naszej małej zduńskowolskiej ojczyzny.
Głównym bohaterem utworu jest mecenas Wilcher, który na emeryturze zajął się hodowlą róż. Od dziesięciu lat nie pracuje w zawodzie, który przyniósł mu sławę, teraz poświęcając się nowej pasji. Wyhodował różę, którą nazwał imieniem swojej żony Doroty i za którą zdobył nagrodę. Jego miłość do ukochanej dawno już straciła blask z powodu upływu czasu, a z uczucia pozostał ideał. W ogrodzie mecenasa, podejrzewającego, że ktoś kradnie jego róże, stróże prawa urządzają zasadzkę. Rabusiowi kwiatów grozi wieloletnie więzienie. Wkrótce w domu adwokata pojawia się jego dawna klientka, obecnie dystyngowana dama, matka złodzieja, i prosi swojego dawnego obrońcę o udzielenie pomocy jej synowi. Wilcher, który dotąd bronił ludzi, którzy nie wyrządzili mu żadnej krzywdy, staje przed trudnym wyborem. Podejrzewając, iż schwytany złodziej w rzeczywistości był kochankiem jego żony, zgadza się pomóc. Powierzając obronę klienta swojemu uczniowi, godzi się jednocześnie po raz pierwszy pomagać osobie, która popełniła występek „na jego własnym podwórku”. Dla doświadczonego adwokata ma to być ostateczny egzamin. Osobisty dramat mecenasa i tajemnice innych domowników tworzą pełną niedomówień opowieść o ludzkich namiętnościach, dylematach moralnych. Bohaterowie Szaniawskiego próbują uciec przed własną słabością i odnaleźć szczęście. Spektakl ukazuje charakterystyczną dla autora filozoficzną zadumę ludzi, którzy stanęli przed skomplikowanymi życiowymi wyborami.
Teatr „Nieoetykietkowani”: Zduńska Wola
Prowadzący zajęcia: Zbigniew Rudecki
Zespół: Emilia Gorąca, Marcin Grzesiak, Joanna Jarosławska, Jacek Jastrzębski, Karol Kulda, Izabela Piechol, Konrad Pokora, Tomasz Polkowski, Tomasz Stolecki, Anna Świerczyńska, Martyna Witczak, Jadwiga Ziółkowska
Stowarzyszenie WTOOPA
Tobiasz Balcerzak, Maja Cybulska, Wiktoria Jóźwiak, Piotr Kawczyński, Sara Kolankowska, Maksymilian Marek, Konrad Mazurkiewicz, Piotr Mąka, Jakub Oszust, Weronika Pluskota, Zbigniew Rudecki, Konrad Sobczak, Michał Stachowski, Oliwia Stęsicka, Blanka Sworowska, Nikodem Tokarski, Kacper Tomczyk, Robert Wroński
WTOOPA Press
Marek Musiała, Kacper Piasecki, Oliwia Stęsicka
Obsługa techniczna
Jacek Pietrasik, Dominik Szewczyk, Ryszard Szubert
Wolontariat
Kamil Dobroń, Dawid Nowicki, Antoni Polowczyk, Mateusz Rusek, Anna Spałek, Dawid Żyła