Aktualności
22.1.2019
Pamiętajcie!

Przypominamy wszystkim uczestnikom suwalskiej WTOOPY o zabraniu odpowiedniego STROJU ĆWICZEBNEGO – wygodnych dresowych spodni z długą nogawką i koszulki z długim rękawem!!! Ponadto obowiązkowy uśmiech, pozytywna energia, optymizm i dobre nastawienie!!!

21.1.2019
Teatr Lustro z Suwałk

TEATR LUSTRO można nazwać teatrem wizji, słowa i ruchu. Powstał w 2005 roku i tworzą go dzieci, młodzież  i dorośli. Zespół prezentował spektakle na festiwalach teatralnych w Kownie,  Mariampolu, Trokach, Lubaniu na Białorusi, w Rezekne na Łotwie oraz w Polsce. można nazwać teatrem wizji, słowa i ruchu. Powstał w 2005 roku i tworzą go dzieci, młodzież  i dorośli. Zespół prezentował spektakle na festiwalach teatralnych w Kownie,  Mariampolu, Trokach, Lubaniu na Białorusi, w Rezekne na Łotwie oraz w Polsce.

Spektakl Ko-Ko-Ko jest adaptacją dramatu Sławomira Mrożka Serenada. Sztuka podejmuje temat relacji międzyludzkich przez alegorię kurnika. Interakcje między bohaterami prowadzą do nieuchronnej tragedii. Jak bardzo powierzchowna ocena i traktowanie determinują zachowania bohaterów? Czy rozsądek zwycięży nad impulsem i zapatrzeniem w siebie? Czy mieszkańcy kurnika, pozbawieni pozytywnych relacji między sobą, ulegną misternej manipulacji, prowadzącej do fatalnego zakończenia.

20.1.2019
Teatr Hakunamatata z Lidzbarka Warmińskiego

TEATR HAKUNAMATATA działa zaledwie od roku. Posiada skromny dorobek artystyczny, dlatego uczestnikom przede wszystkim zależy na doskonaleniu warsztatu. Ich udział w XIII edycji WTOOPY będzie doskonałą formą zdobycia nowych doświadczeń, które z pewnością zaprocentują w podnoszeniu jakości pracy tej grupy teatralnej. Opiekunem zespołu jest Paulina Dąbrowska. W tym roku przyjeżdża na WTOOPĘ bez spektaklu.

19.1.2019
Aleksandra Łazarska (Fabryka Monodramów)

FABRYKA MONODRAMÓW, której początek sięga 2002 roku, to nazwa dla formy pracy dużej części aktorów należących do Teatru „Efemerycznego”, istniejącego w Suwałkach od 28 lat. Jest to pewna specyficzna „szkoła monodramu”, bazująca najczęściej na słowie, a niestroniącego też od innego rodzaju rozwiązań formalnych opartych na ruchu aktora i szukaniu subtelnych obrazów, rzadko wzbogacanych multimediami, najczęściej jednak wysnuwanych z wyobraźni twórców. Teatr jednego aktora tworzony przez reżyserkę i instruktorkę teatralną Jolantę Hinc-Mackiewicz i jej podopiecznych charakteryzuje minimalizm formy i poszukiwanie silnej relacji z widzem, także przez różne sposoby przekraczania „czwartej ściany”. Aktorzy „Fabryki Monodramów” na koncie mają 34 spektakle, z których większość została wielokrotnie nagrodzona. Celem pracy „zakręconych teatralnie” jest zarówno wykształcenie umiejętności aktorskich, jak i wychowanie aktywnego odbiorcy i świadomego artysty, dlatego twórcy „Fabryki Monodramów” zawsze dzielą się wrażeniami z publicznością po swoich prezentacjach.

Nowy spektakl „Fabryki Monodramów” to manifest młodej dziewczyny, skierowany do ludzi bezmyślnie podążających za ustalonymi schematami zachowań. Jest to też opowieść o poszukiwaniu miłości i uwagi, a także odnajdywaniu wytchnienia od świata realnego w krainie marzeń, wyobraźni i własnych urojeń. W spektaklu w twórczym procesie przywoływania emocji młodej dziewczyny podjęta zostaje próba zobrazowania procesów zachodzących w kimś domagającym się odrobiny uwagi przez swoje nieco kontrowersyjne i lekko gorszące zachowanie. Trochę inne niż zazwyczaj w przedstawieniach „Fabryki Monodramów” jest podejście do tematu i sposobu tworzenia spektaklu. Akcent położono nie jak zazwyczaj na słowo, ale na ciało, ruch, kolor i działanie aktora w wykreowanym częściowo multimedialnie świecie. Grająca w powstałym pod okiem Jolanty Hinc-Mackiewicz monodramie ALEKSANDRA ŁAZARSKA jest współautorką scenariusza i pomysłów do przedstawienia. To doświadczona monodramistka, która brała udział w wielu ogólnopolskich konkursach i niejednokrotnie grała dla suwalskiej publiczności. W zespole Teatru „Efemerycznego” i „Fabryki Monodramów” działa od czterech lat.

19.1.2019
Teatr Zaraz Wracam z Lidzbarka Warmińskiego

TEATR ZARAZ WRACAM działa od dwóch lat. W jego skład wchodzą uczniowie szkoły ponadgimnazjalnej i gimnazjum. W dorobku artystycznym tej grupy są nagrody i wyróżnienia, przede wszystkim za działalność artystyczno-satyryczną. Ci młodzi ludzie nie boją się wyzwań i chętnie podejmują realizację własnych scenariuszy. To grupa, która ewoluuje i szuka nowych doświadczeń w sztuce teatralnej. Opiekunem zespołu jest Anna Wiatrak, prowadząca pracownię teatralną w Młodzieżowym Domu Kultury w Lidzbarku Warmińskim.

Promieniowanie współczesności to spektakl na podstawie wiersza Juliana Tuwima Mieszkańcy. To spojrzenie młodego pokolenia na rzeczywistość. To świat widziany ich oczami, a którego bohaterami są ludzie w różnych odsłonach.

W krzywym zwierciadle – Na straganie to satyryczne ujęcie obrazu społeczeństwa. Wiersz Jana Brzechwy Na straganie w naszej autorskiej odsłonie z lekkim przymrużeniem oka.

17.1.2019
Teatr Face To Face ze Zduńskiej Woli

TEATR FACE TO FACE (F2F) działa od dziewięciu lat w Powiatowym Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli i skupia młodzież ze szkół ponadgimnazjalnych. Każdego roku zespół bierze udział w ogólnopolskich festiwalach i przeglądach teatralnych, zdobywając różne nagrody i przede wszystkim rozwijając aktorskie umiejętności dzięki uczestniczeniu w rozmaitych warsztatach teatralnych. Kochamy to, co robimy. W ubiegłym roku grupa zmieniła oficjalną nazwę z Grupy Teatralnej „Face To Face” na Teatr „Face To Face”. Reżyserem grupy jest Zbigniew Rudecki. Na tej edycji WTOOPY zespół nie wystawia spektaklu.

16.1.2019
Grzegorz Sierzputowski

Grzegorz Sierzputowski jest założycielem i kierownikiem Teatru Politechniki Warszawskiej, współzałożycielem Fundacji Teatr BOTO w Sopocie oraz prezesem i założycielem Teatru Trans-Atlantyk w Warszawie. Jest aktorem, reżyserem i absolwentem białostockiego Zespołu Placówek Kształcenia Artystycznego oraz Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Występuje gościnnie z Teatrem na Woli, Teatrem Dramatycznym, Laboratorium Dramatu, Teatrem Capitol w Warszawie, Teatrem za Dalekim i Teatrem GO. Jest laureatem nagrody ministerialnej za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji artystycznej dzieci i młodzieży oraz laureatem stypendium Marszałka Województwa Pomorskiego. Warsztaty na WTOOPIE w Suwałkach będą dotyczyły przede wszystkim wykorzystania IMPRO w pracy aktora i budowaniu roli w spektaklu.

15.1.2019
Teatr Domorosły z Białegostoku

TEATR DOMOROSŁY powstał w lutym 2016 roku z inicjatywy absolwentów I LO w Białymstoku i byłych aktorów Grupy Teatralnej „Na skraju”, prowadzonej w I LO przez Anetę Kaliściak. Sztuka o mało co teatralna autorstwa Władysława Sikory była pierwszym projektem zespołu, który został pokazany i nagrodzony na przeglądach teatralnych w Ostrołęce oraz Łomży.

Ślepe uczucie jest jednoaktową farsą o tym, że problem hejtu jest starszy niż Internet, a także o tym, jak narzucamy sobie konwencjonalne zachowania w relacjach społecznych – te konwencje symbolizują w naszej sztuce kroki taneczne: menueta, rumby, tanga, walca angielskiego, a nawet renesansowego saltarello. Ale przede wszystkim to sztuka o uczuciu aż po grób.

15.1.2019
Agata Abbas (Fabryka Monodramów)

FABRYKA MONODRAMÓW, której początek sięga 2002 roku, to nazwa dla formy pracy dużej części aktorów należących do Teatru „Efemerycznego”, istniejącego w Suwałkach od 28 lat. Jest to pewna specyficzna „szkoła monodramu”, bazująca najczęściej na słowie, a niestroniącego też od innego rodzaju rozwiązań formalnych opartych na ruchu aktora i szukaniu subtelnych obrazów, rzadko wzbogacanych multimediami, najczęściej jednak wysnuwanych z wyobraźni twórców. Teatr jednego aktora tworzony przez reżyserkę i instruktorkę teatralną Jolantę Hinc-Mackiewicz i jej podopiecznych charakteryzuje minimalizm formy i poszukiwanie silnej relacji z widzem, także przez różne sposoby przekraczania „czwartej ściany”. Aktorzy „Fabryki Monodramów” na koncie mają 34 spektakle, z których większość została wielokrotnie nagrodzona. Celem pracy „zakręconych teatralnie” jest zarówno wykształcenie umiejętności aktorskich, jak i wychowanie aktywnego odbiorcy i świadomego artysty, dlatego twórcy „Fabryki Monodramów” zawsze dzielą się wrażeniami z publicznością po swoich prezentacjach.

Adaptacja Mistrza i Małgorzaty Michaiła Bułhakowa, przygotowana przez Jolantę Hinc-Mackiewicz na podstawie przekładu autorstwa Ireny Lewandowskiej i Witolda Dąbrowskiego, koncentruje się na wątku ukochanej Mistrza. Co kieruje bohaterką, która w imię miłości jest gotowa podpisać nieodwracalny pakt z diabłem? Czy prawdziwe uczucie? Słuchając wzruszającego wyznania miłości Małgorzaty, możemy skonfrontować wrażenia z lektury z zaproponowaną przez reżyserkę interpretacją utworu Bułhakowa. W tytułowej roli zjawiskowa AGATA ABBAS, która rolą Małgorzaty zadebiutowała w Teatrze „Jednego Aktora”. Dodatkowym atutem spektaklu jest jego oprawa muzyczna – piękna muzyka Borodina, Prokofiewa i Sznitkego w opracowaniu Jacka Sawickiego.

13.1.2019
Scena Główna Handlowa z Warszawy

TEATR SCENA GŁÓWNA HANDLOWA to teatr założony w 2008 roku przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie przy współpracy z Teatrem Konsekwentnym. Reżyserem i mentorem grupy jest Jerzy Łazewski. Zespół ma na swoim koncie wystawienie utworów Szekspira, Mastersa, Zelenki, Swinarskiego, Calderona i innych twórców. W ostatnim czasie teatr występuje z trzema przedstawieniami: Miłość na godzinę, Achilles i Panny oraz Księżniczka na opak wywrócona. W grudniu 2012 roku „Scena Główna Handlowa” zwyciężyła w konkursie teatrów w ramach Grudniowego Akademickiego Przeglądu Artystycznego, a w kwietniu 2016 r. zdobyła nagrodę publiczności na III Festiwalu Teatrów Studenckich START.

Księżniczka na opak wywrócona to barokowa commedia dell’arte, w której zacieramy granice między gminem a arystokracją. Sprawdźcie, czy będziecie kibicować bogatemu Fisberto z Mediolanu, czy romantycznemu Roberto z Parmy, którzy konkurować będą o rękę pięknej Żylety… to jest Diany. A może polubicie biednego Perote, który ma więcej dziur w spodniach niż miedziaków w kieszeni? A wszystko to okraszone barokowymi kreacjami i ludowymi tańcami włoskimi! Tego nie można przegapić!

13.1.2019
Teatr Kaprys z Łap

Kolejnym uczestnikiem suwalskiej edycji WTOOPY jest TEATR KAPRYS, który istnieje od 2003 roku i działa przy Domu Kultury w Łapach. Dziś tworzy ją pięć zespołów aktorów w różnych grupach wiekowych. Kaprys ma za sobą wiele premier oraz udział i sukcesy w wielu festiwalach teatralnych. Opiekunem i reżyserem teatru Kaprys jest Adam Karasiewicz.

Polowanie na łosia to współczesna komedia autorstwa Michała Walczaka. Spektakl przedstawia historię Elizy i Konrada – zakochanych w sobie narzeczonych, w których życie, nieoczekiwanie i dynamicznie wkracza postać z przeszłości, dawny chłopak Elizy, Jarosław Past. Konsekwencje tego spotkania mogą okazać się zaskakujące…

13.1.2019
Paweł Urbanowicz

Kolejny instruktor na suwalskiej WTOOPIE to Paweł Urbanowicz, suwalczanin, absolwent PWST w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, aktor-tancerz, obecnie czynnie związany z Bytomskim Teatrem Tańca i Ruchu ROZBARK. Członek Stowarzyszenia „Nie Po Drodze”, Living Space Theatre oraz Vagabond Physical Collective. Wychowany na Etyce Stanisławskiego i pismach Grotowskiego, kształcony w wyjątkowym miejscu przez wybitnych artystów i otoczony wspaniałymi ludźmi. Z zamiłowania filozof, który lubi czekoladę. Na WTOOPIE poprowadzi warsztaty pod intrygującą nazwą: Biomechanika i choreologia.

13.1.2019
Teatr Forma Czarno-Białych Plama z Suwałk

Kolejnym zespołem gospodarza będzie dwukrotny już uczestnik WTOOPY, czyli TEATR FORM CZARNO-BIAŁYCH PLAMA, który istnieje od 1995 roku. Skupia głównie młodzież licealną, ale także gimnazjalną oraz studencką. W ciągu tego czasu przez zespół przewinęły się setki młodych ludzi. Jedni byli w nim bardzo, bardzo długo (zaczynając teatralną przygodę w zespole „Mniejszym od Mikrusa”), inni zaledwie krótką chwilkę. Dla niektórych teatr był tylko przelotną przygodą, dla niektórych stał się życiową pasją – zostali zawodowymi aktorami, reżyserami, animatorami kultury. Aktualnie trzy osoby są studentami Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie. Jednak celem zajęć nie jest przygotowanie członków zespołu do egzaminu w szkoły teatralnej, a wychowanie aktywnego, kreatywnego człowieka, który mając poczucie wspólnoty, czuje się potrzebny i spełniony artystycznie.

W wykonaniu „Plamy” zobaczymy spektakl Siostrzyczko, bardzo mi Ciebie brat. Każda rodzina ma swoje tajemnice i dziwactwa, problemy i rozterki. Każda buduje relacje na własnych fundamentach. Taka sama jest rodzina bohaterek spektaklu – pięć sióstr, które łączą wspólne rytuały, długo niewypowiadane marzenia, pragnienie miłości ojca oraz sekret rodzinny, rzutujący na życie każdej z nich. Bohaterki podejmują próby wzajemnego porozumienia, jednak język, którym rozmawiają, jest raczej barierą niż pomostem; wręcz zatruwa i tak niełatwe relacje rodzinne. Dlatego próbują opowiedzieć swoje historie i ustalić wspólną wersję minionych wydarzeń, przywołując wspólne wspomnienia z dzieciństwa. Spektakl to również refleksja na temat pamięci, jej zmienności oraz skutków wydarzeń z dzieciństwa na teraźniejszość. Stąd pomysł, by jedną bohaterkę grały równolegle dwie aktorki. Siostry są niejako multiplikowane w zależności od wspomnień, którymi się dzielą. Wspomnień tak odległych i ulotnych, że nie sposób ich wyraźnie odtworzyć, a zarazem inspirujących i odciskających trwałe piętno na funkcjonowanie tu i teraz. Z takich strzępków wspomnień siostry kreują swój świat, tak nierealny i zdeformowany, że wydaje się, jakby pochodził i z jawy, i ze snu. Spektakl Siostrzyczko, bardzo mi ciebie brat został zrealizowany w konwencji surrealistyczno-onirycznej.

13.1.2019
Teatr Mikrus z Suwałk

Czas przedstawić jeden z zespołów gospodarza i organizatora tegorocznej suwalskiej edycji WTOOPY, czyli TEATR MIKRUS, który działa od 1996 roku. Zespół skupia młodych, wrażliwych i otwartych ludzi, którzy chcieliby się sprawdzić w działaniu scenicznym. Zajęcia teatralne mają na celu zarówno rozwój umiejętności pracy w zespole, jak i własnej indywidualności, kreatywności i wyobraźni. Uczą podstaw ruchu scenicznego oraz sztuki operowania słowem. Uczestnicy wspólnie z instruktorką – Mirosławą Krymską – wybierają teksty, opracowują role, często przygotowują stroje i scenografię do spektakli i akcji teatralnych.

Grupa zaprezentuje spektakl Byle do weekendu. Życie nastolatka to ciężka sprawa, emocjonalna huśtawka, burza hormonów, brak zrozumienia, mieszanina triumfów i kłopotliwych sytuacji, w których chciałoby się zapaść pod ziemię. I nieważne skąd jesteś i jakiej jesteś płci, swoje musisz przecierpieć. Bo dojrzewanie to czas nieporadnych wyznań i dramatów tak wielkich, jak wielkie mogą być one tylko dla nastolatków. A któż lepiej o tym wie, jak nie sami zainteresowani, czyli ONI – aktorki i aktorzy Teatru „Mikrus”. Mają po naście lat i zmierzyli się z tym wyjątkowo trudnym tematem, wzięli go na klatę i… w swojej scenicznej wypowiedzi użyli pocisków. Dla niezorientowanych wyjaśniamy, że „pocisk” to tekst, który ma rozmówcę pocisnąć, rozłożyć na łopatki, obśmiać, zwyciężyć. Może mieć siłę rażenia kuli armatniej lub być jak piłeczka ping-pongowa. Wszak nikogo nie trzeba przekonywać, że śmiech i dystans do samego siebie jest najskuteczniejszą bronią w walce z upiorami atakującymi dojrzewającego młodego człowieka. A zatem zapraszamy na tydzień z życia nastolatka.

13.1.2019
Agata Włodarczyk-Bucharowska

Kolejne warsztaty poprowadzi Agata Włodarczyk-Bucharowska – teatrolożka, socjoterapeutka, arteterapeutka, pedagożka ulicy, podróżniczka i pisarka. Współorganizuje międzynarodowe projekty młodzieżowe, grupy socjoterapeutyczne i warsztaty psychoedukacyjne. Współpracowała z kilkoma grupami teatralnymi (m.in. Teatrem Biuro Podróży). Interesuję ją performance, teatr uliczny, uprawia szczudlarstwo i taniec z ogniem. Teatr traktuje jako przestrzeń doświadczania. Lubi ludzi, zwłaszcza tych młodych. Aktualnie łączy pracę mentorki w projekcie aktywizującym zawodowo osoby zagrożone wykluczeniem społecznym oraz prowadzenie warsztatów arteterpeutycznych. Na suwalskiej WTOOPIE Agata poprowadzi warsztaty inspirowane działalnością Janusza Byszewskiego, łączącą performance, sztuki plastyczne i ekspresję ruchu. Każdy z uczestników będzie mógł doświadczyć tego, jak niewiele potrzeba, by inaczej spojrzeć na otaczającą przestrzeń, rozbudzić kreatywność, a co za tym idzie – zbudować sytuację twórczą, skąd już tylko krok do budowania spektaklu.

13.1.2019
Anna Szafranowska

Kolejną osobą, która poprowadzi warsztaty na suwalskiej edycji naszych teatralnych spotkań, będzie Anna Szafranowska – po raz pierwszy na WTOOPIE! Ania to animatorka i menadżer kultury, instruktor teatralny, pedagog, Mentor Kultury Regionalnej. W latach 2005-2012 nauczycielka – instruktor śpiewu tradycyjnego (pieśni polskie, ukraińskie, rosyjskie, romskie, bułgarskie) w Młodzieżowym Domu Kultury w Suwałkach. Instruktor śpiewu gospel, dyrygentka i założycielka chóru gospel „Suwałki Gospel Choir” w Młodzieżowym Domu Kultury w Suwałkach. Organizatorka wielu warsztatów z muzyki i śpiewu gospel w Suwałkach, Alitusie i Druskiennikach na Litwie. W latach 2007-2011 instruktor zajęć teatralnych i zajęć śpiewu tradycyjnego w Ośrodku Kultury w Sejnach. W latach 2009-2010 nauczyciel muzyki romskiej i zajęć teatralnych w Parafialnej Szkole Romskiej w Suwałkach. Będzie z całą pewnością interesująco i śpiewająco!

6.1.2019
Teatr Fundamentum ze Zduńskiej Woli

Kolejnym uczestnikiem suwalskiej WTOOPY będzie TEATR FUNDAMENTUM, który działa przy Zespole Szkół Elektronicznych w Zduńskiej Woli. Nazwa grupy wzięła się od szkolnej piwnicy, w której odbywają się próby (łac. fundamentum). Szkolny teatr działa od 12 lat i dla wielu osób stanowi swego rodzaju sposób na życie. Wchodząc na scenę, za każdym razem młodzi pasjonaci odkrywają coś nowego. W ubiegłym roku zespół zrealizował programową innowację pedagogiczną, której tytuł stanowiły słowa Edwarda Stachury „Życie to nie teatr”.

W ich wykonaniu zobaczymy spektakl Słabi. Ludzie z założenia są anonimowi, prymitywni, pozbawieni prestiżu i godności, skazani na wegetację i samotną śmierć. Zanikanie pozytywnych relacji międzyludzkich stanowi wyznacznik komunikacji. Nawet łaknąc miłości i marząc o lepszym życiu, kobieta upada pod ciężarem niemożliwych do pogodzenia odwiecznych ról i obowiązków. Dramat, nie szczędząc gorzkiej ironii, przedstawia śmierć w konwencji niszczenia wyobrażeń o nas samych. Tytułowi „słabi” są metaforą losu wszystkich tych, którzy utknęli w przeżartym przez nihilizm świecie, gdzie otępienie i kalectwo emocjonalne postrzega się jako wyznaczniki siły, jako stan egzystencjalny.

5.1.2019
Michał Stachowski

Warsztaty z emisji głosu poprowadzi (już po raz trzynasty!!!) nie kto inny jak Michał Stachowski. Michał studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Krakowie oraz śpiew operowy w „Mozarteum” w Salzburgu. Z teatrem amatorskim jest związany od 1989 roku. Jest jednym z trzech „Ojców Założycieli” WTOOPY i prezesem Stowarzyszenia WTOOPA. Podobnie jak na wszystkich dotychczasowych edycjach, będzie starał się udowodnić młodym uczestnikom warsztatów, że nie potrafią ładnie mówić. Gdy go poznacie, przekonacie się, że nie ma się czego bać, bo tak naprawdę jest potulny jak baranek, mimo niedźwiedziej postury.

4.1.2019
Teatr Aktywny z Łomży

Nadszedł czas na zaprezentowanie pierwszego uczestnika suwalskiej edycji WTOOPY.

TEATR AKTYWNY to grupa działająca od 10 lat w Miejskim Domu Kultury – Domu Środowisk Twórczych w Łomży. Jego kolorowy i głośny chaos twórczy tworzy młodzież od podstawówki aż po studentów. Robią spektakle opierające się na gotowych scenariuszach oraz przede wszystkim spektakle autorskie. Bawią się różnymi formami teatru i dużo eksperymentują. Nie są ekipą, która krąży po festiwalach, aby zdobywać nagrody. Szukają dobrej zabawy, inspiracji twórczych i fajnego towarzystwa. Czyli chyba lepiej trafić nie mogli.

Zespół zaprezentuje spektakl Feminarium. Tytułowe Feminarium to ciemne miejsce w duszy kobiety, to przestrzeń wypełniona przez uczucia, lęki, schematy myślenia wykształcone przed wiekami i ciągle kontynuowane. To także przestrzeń zogniskowana wokół pojęcia męskości i kształtowana przez nie. Opowiemy o świecie kobiet. O ich sposobach myślenia, czucia, instynktach, a także o relacjach z innymi kobietami.

3.1.2019
Stowarzyszenie WTOOPA

Oczywiście Organizatorom pomoże Stowarzyszenie WTOOPA, które całe to teatralne zamieszanie wymyśliło, a teraz sprawuje pieczę nad wszystkimi edycjami. Oprócz samych Ogólnopolskich Spotkań Teatralnych, Stowarzyszenie zajmuje się również WTOOPĄ 2.0, czyli szeroko pojętym wolontariatem, do którego wszystkich zachęcamy! A jeśli ktoś chce zostać członkiem Stowarzyszenia WTOOPA i mieć jeszcze większy wpływ na wszystkie nasze działania to serdecznie zapraszamy! A już wkrótce zaczniemy prezentować zespoły, które wezmą udział w XIII WTOOPIE oraz instruktorów teatralnych!

2.1.2019
Suwalski Ośrodek Kultury

Organizatorem suwalskiej edycji WTOOPY jest Suwalski Ośrodek Kultury. To obecnie największa instytucja kultury na Suwalszczyźnie i centrum życia kulturalnego Suwałk i okolic. Łącząc zadania sceny koncertowo-teatralnej z typowymi działaniami domu kultury, ośrodek prowadzi zróżnicowaną działalność: animacyjno-edukacyjną, teatralną i muzyczną. Dysponując nowoczesną infrastrukturą, innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi i świetnie przygotowaną kadrą, prowadzi zróżnicowaną działalność ukierunkowaną na zaspokajanie potrzeb kulturalnych oraz rozwijanie ekspresji twórczej lokalnej społeczności. SOK jest organizatorem wielu wydarzeń o randze międzynarodowej i ogólnopolskiej z udziałem znakomitych artystów, m.in.: Międzynarodowego Festiwalu Piosenki i Tańca Muszelki Wigier, Międzynarodowego Festiwalu Teatrów Dzieci i Młodzieży Wigraszek, Suwałki Blues Festival, Letniej Filharmonii AUKSO, Soulwałki Gospel Workshop, Ogólnopolskich Spotkań z Monodramem O Złotą Podkowę Pegaza. SOK wspiera także najwartościowsze zjawiska z zakresu kultury ludowej i dziedzictwa kulturowego, prezentując dokonania zespołów i twórców podczas takich imprez jak: Kaziuk Suwalski czy Suwalski Jarmark Folkloru. Z zajęć w pracowniach artystycznych SOK tygodniowo korzysta ponad 1300 dzieci, młodzieży i osób dorosłych, a grupy i zespoły działające w ośrodku zdobywają nagrody i wyróżnienia na przeglądach, konkursach i festiwalach w Polsce oraz za granicą oraz z powodzeniem występują na scenach SOK w autorskich spektaklach. To również macierzysta scena Suwalskiej Orkiestry Kameralnej oraz gospodarz pięciu galerii wystawienniczych, w których prezentowane są prace artystów uznanych w Polsce i na świecie, ze szczególnym uwzględnieniem twórców związanych z Suwalszczyzną. Możecie być pewni, że zostaniecie otoczeni przez Gospodarza wyjątkową troską i poczujecie serdeczność wszystkich, którzy styczniowo-lutową WTOOPĘ właśnie przygotowują!

25.10.2018
Rozpoczynamy odliczanie!

Kochani, rozpoczynamy odliczanie do pierwszej w nowym roku WTOOPY w Suwałkach!!! Spotykamy się tam już 31 stycznia 2019 roku. A przy okazji życzymy Wam wszystkim samych sukcesów, radości i mnóstwa przygód w tym dopiero rozpoczętym 2019!